FAQ - Ofte stillede spørgsmål

Få svar på de oftest stillede spørgsmål herunder

FAQ - ofte stillede spørgsmål


1. Hvordan tilmelder man sig et hold? 
2. Prøvetimer og 14 dagesreturret for tilmeldt hold
3.  Udmeldelse og refundering af medlemskontingent 
4. Aflysning af hold
5. Sygdom og fravær 
6. Oprykning af svømmere til andet hold
7. Tilbud om en plads fra venteliste
8. Jeg har glemt noget i svømmehallen - hvad gør jeg? 
9. Hvordan gør jeg ___?___ på hjemmesiden?

 


1. Hvordan tilmelder man sig et hold? 

For at tilmelde sig et svømmehold, skal man først have oprettet en profil, tryk på opret profil og indtast de nødvendige oplysninger. Dernæst kan man  tilmelde sig et svømmehold på hjemmesiden, under bliv medlem

Tryk på "Tilmeld" udfra det hold du ønsker at tilmelde dig. Har et hold ikke flere ledige pladser, vil der fremgå en "venteliste" som du kan opskrive dig på. (Der er ikke begrænsninger for hvor mange ventelister, man kan tilmelde sig).
Du vil modtage en bekræftigelsesmail for tilmelding og betaling og vil herefter kunne starte på holdet. Ønsker du at skifte til et andet hold, kan dette lade sig gøre såfremt, der er plads til det. Hvis der er prisforskel mellem holdene vil der enten opkræves merbetaling eller der vil ske en refusion af beløbet.  

Du kan læse holdbeskrivelser, se hvilke holdtyper der er tilgængelige, ledige pladser samt hvornår de afholdes i de respektive svømmehaller. Derudover figurerer pris og hvem der er træner for holdet også på holdbeskrivelsen.

 

2. Prøvetimer og 14 dages returret for tilmeldt hold

Vi tilbyder 2 prøvetimer pr. hold før man tilmelder sig. Du skal oprette en profil - finde det hold du vil til prøvetime på - og trykke "Book prøvetime". 

Du booker prøvetimer på hjemmesiden under det hold du er interesseret i, trykker på fanen "Book en prøvetime" vælger dato og tidspunkt hvor holdet afholdes. Der kan enten bookes 1 time af gangen eller fordele de 2 timer ud, efter behov. 

NB: Ved booking af prøvetimer, resererves en midlertidig plads på holdet som man kan takke ja eller nej til efter endt prøveperiode 

NB: Er du på prøvetime, gør vi opmærksom på at du kun prøver niveauet og ikke selve holdet, da vi ikke kan garantere at der er plads til dig, på netop det hold du prøve. 

Har du tilmeldt dig et hold, har du 14 dages fortrydelsesret. 

 

3.  Udmeldelse og refundering af medlemskontingent 

Ønsker du at udmelde dig og få dit kontingent refunderet, bedes du kontakte tilmelding@h2odense.dk. Angiv i mailen hvilket medlem udmeldingen drejer sig om. 

OBS: jf. vores vedtægter er følgende gældende for refunderingsmuligheder/udmeldelse af medlemskontingent: Udmeldelse kan ske, hvis en skriftlig udmeldelse foreligger foreningen med minimum 14 dages varsel og det pågældende medlem har betalt kontingent frem til den dag, hvor udmeldelsen træder i kraft. Medlemmet har krav på en skriftlig bekræftelse. Udmeldelse inden en svømmesæsons udløb giver ikke ret til refundering af kontingent for den resterende del af den indeværende periode. Refundering af kontingenter i en forening er ikke et krav, men en service vi har valgt at yde vores vores medlemmer.

Læs mere herom i fanen om os under H2Odense | H2Odensespolitikkatalog

Der sker ikke refundering eller kompensation af medlemskontingent ved aflyste svømmetimer eller ved eventuelle indstillinger af aktiviteteter i klubben. Svømmeklubben betaler for at leje sig ind i svømmehallerne og kan ikke erstatte aflyste svømmetimer. Tilmelding er et medlemskab til H2Odenses aktiviteter, events og svømmehold og er ikke specifikke ydelser, der kan kompenseres for. Her læner vi os op ad andre foreninger, herunder DIF's politik for medlemsskaber og kontigentbetalinger.  

 

4. Aflysning af hold

Du vil modtage en besked på den mail/sms, i tilfælde af at et hold eller aktivitet aflyses. Ved akut aflysning vil du modtage en SMS, herom. Husk derfor at have opdateret dine personlige oplysninger, så vi altid kan få fat på dig. 

 

5. Sygdom og fravær 

Er du blevet syg eller forhindret i at komme til din svømmetræning er det ikke nødvendigt at give besked herom. Hvis fraværet er et længerevarende forløb, eller du påtænker at tage en pause fra holdet, bedes du give besked til din træner i hallen eller via mail til os på tilmelding@h2odense.dk. 

NB: Ved sygdom, fravær eller ved aflyste træningstimer, gives der ikke penge retur for medlemsskabskontingent. 

 

6. Oprykning af svømmere til andet hold

Træneren på holdet vurderer løbende gennem sæsonen om svømmeren opfylder de krav og målsætninger for holdet, der afgør om personen kan rykke op på et andet hold. Svømmere der vurderes klar til oprykning, vil modtage en mail eller vil blive kontaktet i hallen af den halansvarlige. Hvis svømmeren er under 18 år vil kontakten ske til forældre/værge. Som svømmer er du altid velkommen til at tale med træner/halansvarlig omkring oprykning og hvad der evt. skal arbejdes med for at bliver klar til oprykning. 

 

7. Tilbud om en plads fra venteliste

Når du står på venteliste, vil du automatisk modtage en mail med tilbud om en plads på det ønskede hold. For at accepterer pladsen, bedes du hurtigst muligt logge ind og betale for tilmelding. Er du i forvejen allerede tilmeldt et hold, skal du ikke betale for et ny medlemskontingent, da din første betaling overføres til det nye hold, hvor betaling vil foregå fremadretttet. Skulle der være en prisforskel mellem holdene vil der enten kræves merbetaling eller ske en refundering af differencen. 

 

8. Jeg har glemt noget i svømmehallen - hvad gør jeg? 

Har du glemt eller forlagt dine ting i en af svømmehallerne, bedes du kontakte livredderen i den aktuelle hal indenfor svømmehallens åbningstid. 

Det er ikke os som klub der gemmer tingene i hallen. Den del styrer livreddere i Odense Idrætspark, som ejer svømmehallerne i Odense. 

Find deres kontaktoplysninger her: Odense Idrætspark hjemmeside

 

           9. Hvordan gør jeg ___?___ på hjemmesiden? 

For at få hjæp til navigering og mere information, tryk på hjælp knappen i højre hjørne, for at komme til brugermanualen.