1) Hvordan tilmelder man sig?
Det gøres via klubbens hjemmeside: http://www.h2odense.dk/hold-og-tilmelding
Vælg hvilken holdtype du er interesseret i, og klik derefter på selve holdet.
Nu kan du se en holdbeskrivelse, se om der er ledige pladser på holdet, hvem der er træner, prisen for holdet, samt tilmelde dig. Det gøres i bunden af infoboksen i højre side. Er der ledige pladser, står der "Tilmeld". Er holdet fyldt, står der "Venteliste", som man frit kan tilmelde sig. Man kan opskrive sig til så mange ventelister man vil.
2) Prøvetimer
Man kan ikke få en prøvetime, før man beslutter sig for, om man er interesseret i et hold. Til gengæld garanterer vi 14 dages fuld refusion fra første mulige svømmedag. Du kan derfor nå at prøve holdet 1-2 gange, før du skal beslutte dig. Fortryder du, skal du inden for 14 dage fra opstart, sende en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. og give besked om at du ikke ønsker pladsen alligevel. Du bliver herefter meldt af holdet, og dit kontingent refunderes til den konto, som kontingentet er betalt fra. Man kan ikke komme ind og prøve holdene, før man har betalt.
3) Sygdom/fravær
Er du syg eller er du på anden måde forhindret i at komme til din svømmetræning, skal du ikke meddele det til nogen. Såfremt det kun handler om 1-2 gange i træk, behøver vi ikke kende til fraværet. Ved du på forhånd at du har en længere pause i sæsonen, kan dettes meldes til os på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Mange hold har lange ventelister, og derfor håber vi at I vil bruge den svømmetid I har, så vi ikke fratager det fra andre, der ønsker en plads.
4) Besvarelse af mails
Har du spørgsmål, kan du altid sende en mail til klubben på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., hvor du kan få hjælp. Vi modtager rigtig mange mails, og besvarer dem løbende, efter først til mølle princippet, men vi kan ikke garantere dig hvor lang tid der går, før du hører fra os.
5) Oprykning af svømmere
Din træner vurderer løbende gennem hele sæsonen, hvornår du er klar til at rykke op til næste niveau. Når de vurderer at du er klar, vil de informere den halansvarlige om dette, hvorefter du modtager et tilbud om oprykning i din mail.
Nogle gange bliver du tilbudt oprykning til næste niveau med det samme, mens du andre gange bliver tilbudt en prøvetime. Er du på prøvetime, gør vi opmærksom på at du kun prøver niveauet og ikke selve holdet, da vi ikke kan garantere at der er plads til dig, på netop det hold du prøver.
Du er også velkommen til at spørge træneren om en vurdering af om man er klar, eller hvad man evt. mangler at lære for at blive klar.
6) Tilbud om plads fra venteliste:
Når du står på venteliste, får du automatisk en mail/sms med tilbud om at logge ind og betale for en plads, så snart det er din tur på ventelisten. Står du allerede på et andet hold, skal du ikke betale et nyt kontingent, men kan overflytte dit første kontingent til det nye hold. Systemet tror dog du er ved at tilmelde dig hold nr. 2, og du bliver derfor bedt om en ny betaling. Du kan derfor vælge at gøre én af to følgende muligheder:
- Du kan vælge at betale for det nye hold, og derefter skrive en mail til kontoret (Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.), for at få det refunderet.
- Du kan også starte med at skrive en mail til os, og bede om at blive flyttet til det nye hold. Det kræver dog at vi ser din mail inden fristen på tilbuddet udløber. Når vi ikke det, udløber fristen, og pladsen tilbydes den næste på ventelisten. Den første mulighed er derfor det sikre valg.
7) Problemer, når du er logget ind i Conventus:
Kan du ikke finde det hold du gerne vil tilmelde dig, når du er logget ind i Conventus, skyldes det typisk at du er logget ind i en anden forening end H2Odense. Du skifter forening i øverste venstre hjørne, når du er logget ind. Der står det navn du er logget ind på, og ved siden af det står der (skift). Tryk her og vælg H2Odense.
8) Hvor lang tid går der fra jeg har betalt, til jeg kan starte på holdet:
Så snart du har betalt og modtaget bekræftelse herom, må du starte på holdet. Systemet opdateres automatisk, og du er derfor registreret på holdet, så snart du har betalt.
9) Hvad koster holdet:
Prisen reguleres hver d. 1, så den svarer til den del af sæsonen der er tilbage. Den pris i finder på hjemmesiden under hvert hold, er derfor altid den gældende, for resten af indeværende sæson.
10) Udmeldelse og refundering
Ønsker du at udmelde dig og få dit kontingent refunderet, skal du kontakte os på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Skriv i mailen hvilket medlem refunderingen omhandler, og så vil vi hjælpe dig hurtigst muligt. Obs. jf. vores vedtægter er følgende gældende for refunderingsmuligheder/udmeldelse af kontingent: Udmeldelse kan ske, hvis en skriftlig udmeldelse foreligger foreningen med minimum 14 dages varsel og det pågældende medlem har betalt kontingent frem til den dag, hvor udmeldelsen træder i kraft. Medlemmet har krav på en skriftlig bekræftelse. Udmeldelse inden en sæsons udløb giver ikke ret til refundering af kontingent for den resterende del af den indeværende periode. Refundering af kontingenter i en forening er ikke et krav, men en service vi har valgt at yde vores vores medlemmer. Læs mere herom i punkt 12.
11) Aflysninger af hold:
Når et hold aflyses, sender vi en sms via Conventus, med information til svømmerne på de berørte hold. SMS'en sendes så hurtigt vi bliver klar over aflysningen og problemet. Man kan derfor med fordel checke om man har modtaget en sms, inden man går i omklædningen.
Vi refunderer ikke kontingent, selvom hold aflyses, når det skyldes uheld i vandet. Vi bestræber os på at finde plads til jer et andet sted i hallen, men kan ikke love jer at det er en mulighed. For at undgå uheld i vandet, opfordrer vi til at man
- ikke spiser 1 time før man skal i vandet
- ikke kommer til svømning, hvis man ikke føler sig rask
- går op af vandet, hvis man mærker at noget er på vej
12) Aflysning giver ikke mulighed for kompensation:
Udgifterne, som klubben har i forbindelse med svømningen, skal betales uanset og kompensation ville derfor betyde et underskud for klubben. Hvis vi også skulle afsætte penge til kompensationer, ville det betyde, at kontingentet skulle hæves tilsvarende, og det mener vi ikke holdbart for nogen involverede. Juridisk set er kontingentet ikke betaling for en vare, som er lig svømning en gang om ugen. Kontingentet er betaling for et medlemskab i H2Odense og dette medlemskab giver ret til en stemme på vores generalforsamling og til svømning på et hold i klubben. Medlemskabet har man uanset, og der kan derfor ikke gives kompensation, hvis svømningen ikke kan afholdes.
13) Epilepsi og/eller andre kronisk sygdomme
Epilepsi er en meget udsat målgruppe når det kommer til aktiviteter forbundet med vand, da et epileptisk anfald udløst i vand, kan medføre at man går til bunds og dermed kan ende i en drunkeulykke. Det er derfor meget vigtigt, hvis du eller din barn har epilepsi, at du giver os besked herom. Det samme gælder hvis du eller dit barn lider af en anden sygdom der kan have indvirkning på dit eller andres helbred især ved ophold i vand, er det ligeledes meget vigtigt, at du giver os besked om dette. Dette kan du gøre, ved at informere din træner og skrive en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
14) Jeg modtager ikke de mails klubben sender:
Check først og fremmest at det er den rette mailadresse, der er registeret på din bruger i medlemssystemet Conventus. Det gøres ved at logge ind her: http://www.h2odense.dk/hold-og-tilmelding/medlemslogin Er mailen korrekt, check da om mailen er havnet i spam/uønsket mails mappen. Dette kan ske da medlemsystemet Conventus sender alle mails krypeteret ud for højest mulig sikkerhed. Dermed kan mail programmer ofte se en lang mailadresse og således ikke genkende den som en sikker afsender. Denne kryptering ændres fra mail til mail, så desværre kan man ikke tilføje den som en godkendt afsender og undgå dette. Kan du stadig ikke finden mailen, så send en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. og beskriv problemet, så hjælper vi dig på vej
15) Kan jeg modtage mails på flere end en konto
Ja, det kan man godt. Dette sættes op ved at logge ind via ens medlemslogin: http://www.h2odense.dk/hold-og-tilmelding/medlemslogin
Vælg den Conventus-bruger du ønsker at rette. Når du er logget ind, tryk på profil -> Rediger.
Det skal dog gøres ved først at indtaste den ene mailadresse derefter et komma (ikke semikolon) og så et mellemrum og derefter den næste mail. Overholdes komma mellemrum ikke, vil det ikke virke.
15) Telefontid:
Der er tlf.tid hver mandag fra kl. 11.00-13.00 på tlf. 22 74 84 74. Opkald besvares ikke uden for tlf.tiden eller i ferier/helligdage. Har du behov for at få fat på os, kan du i mellemtiden sende en mail på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
16) Kalender:
Man kan på klubbens hjemmeside under aktiviteter finde vores kalender: http://www.h2odense.dk/aktiviteter/kalender
Her kan man kan finde nyttige datoer for fx arrangementer, ferier, helligdage og sæsonstart og -slut.
17) Du befinder dig i Udlandet?
Conventus har geoblocking, hvormed man kun har adgang til Conventus systemet fra udvalgte lande. Du kan se listen med landene her: Link